Kriaušių tartaletės



Pratęsimas vakarienių serijoje, apie kurią buvau užsiminus įraše apie vištienos kepenėlių paštetą. Šį kartą gavau gaminti desertą, kriaušių tartą su šokoladu, vėlgi iš vmg knygos draugams. Visai smagus receptas: trupininė sviestinė tešla, kriaušės ir šokoladas.
Mano noruose buvo truputį įmantresnis ganašas, kuris turėjo būti labiau kaip kremas. Norams neišsipildžius (nes manau, kad peršaldžiau ar perplakiau grietinėlę), greit nufotografavau be jokio šokolado ant viršaus. Desertas buvo labai laukiamas, o kol šokoladas būtų pasiekęs mano norimą išvaizdą, būtų praėję nemažai laiko, tartai nebūtų išlaukę. Kad ir kaip bebūtų, viskas greit (ir skaniai) buvo suvalgyta ir visai nesvarbu, kad tas šokoladas neatrodė taip gražiai, kaip planavau. Šį kartą, šitame recepte savo eksperimento neįtrauksiu...
Grižtant prie vakarienių namuose, aš labai mėgstu, tiesiog, susirinkus su draugais kažką gaminti, gerti vyną, šnekėtis. Puikus pakaitalas ėjimui valgyti kažkur į miestą (kas man irgi patinka, bet tai nelabai patinka mano piniginei…) ir dar puikesnis būdas išmėginti receptus, kurių tikrai nedarytum kasdieniams pietums ar panašiai. Dar vienas pliusas - jei nieko nepridegini, gauni daug karmos taškų iš draugų, kurie būna stotūs ir laimingi:) Neseniai turėjau atsakyti į tokį klausimą, ką gero aš darau kitiems. Iš tikrųjų susimąsčiau, nes atrodytų, save laikau pakankamai geru žmogumi, bet tokių tiesioginių gerumo apraiškų nelabai ir vykdau… Keli žmonės į tokį mano pasamprotavimą atsakė, kad pamaitinu draugus! Smagu girdėti, kad ne tik savo fantazijose esi savos virtuvės šefas, bet ir kiti retkarčiais tai pastebi:)
O dabar jau grįžtant prie recepto.

Prireiks

  • 100 gramų sviesto
  • 4 šaukštų cukraus
  • 150 gramų miltų
  • kepimo miltelių ant šaukštelio galo
  • pusės kilogramo saldžių kriaušių
  • 150 mililitrų riebios grietinėlės
  • 150 gramų juodo šokolado


Inde sumaišyti miltus kartu su kepimo milteliais ir cukrumi. Į viską dėti minkštą sviestą ir rankomis formuoti trupinius. Trupinius dėti į mažas tartalečių formeles (man gavosi 6) arba vieną didelę. Į formeles prieš tai, taip pat, įdėjau kepimo popieriaus, kad iškeptas tartaletes būtų lengviau išimti, nes tešla gaunasi pakankamai trapi. Tešlą, jau formelėse, dėti pusvalandžiui į šaldytuvą arba truputį trumpiau - į šaldiklį.
Tuo metu galima pasiruošti kriaušes: tiesiog supjaustyti neplonais griežinėliais, kuriuos vėliau reiks išdėlioti į formeles, ant tešlos. Kepti apie 25 minutes 180 laipsnių orkaitėje. 
Kol kepa mažieji tartai, geriausia paruošti ganašą. Grietinėlę užvirinti, šokoladą truputį patirpdyti garų vonelėje. Kai bus pradėjęs lydytis, pilti karštą grietinėlę ir maišyti iki vientisos masės. Šitą gėrį pilti ant iškeptų tartalečių ir palikti atvėsti.


Komentarai